Tuesday 6 June 2006

3 strange calls

最近我接了三个电话,都很奇怪。但是,我这里只打算把这三个电话中的对话,一五一十(尽量)记录下来,由你们读的人去做评断吧。

第一个电话

时:星期一下午
地:我在大学的办公室
人:lady, me

(ring, ring.)

me: hello.
lady: hello, may i know whether you sell this book. the title is "coping with the contemporary..."
me: huh? this is not a book shop, mdm.
lady: what? are you "quay see ran". (my name is often mis-pronounced.)
me: i am quah sy ren. but i don't sell books here.
lady: but i saw it on you website what.
me: what? my website says i sell books?
lady: the book is listed there, and you are the contact person.
me: (puzzled.) tell me the website address.
lady: www.hss.ntu.edu.sg/...
me: yes, that's my website.
lady: the book is there, and your phone number is there.
me: (恍然大悟)ok, that is a book in which i have an article published.
lady: you don't sell the book meh?
me: no. if you want to buy the book, you can call up the publisher, which is the esplanade.
lady: what is the telephone number of esplanade?
me: (grhhh!) i don't know. but i think you can find it from the yellow pages.
lady: oh.
me: i hope you will be able to find the book that you want. bye.

第二个电话

时:三天前的下午
地:我也是在大学办公室
人:L(某资深广播员),我

(ring, ring. - this time is my mobile.)

L:你好,思仁。
我:你好。
L:我是LXX,还记得我吗?
我:记得,L先生。
L:为什么圆切线这么久都没有举行活动?我觉得你们应该常常有活动。
我:有啊,去年十一月我们有一个公开讲座。
L:太少了,应该常常举行。我觉得你们应该办一个讲座,谈李敖说新加坡人笨的事。
我:好的,我会跟圆切线的社员说你的意见。
L:你认为李敖这样说对吗?
我:eh...
L:你们应该谈,应该谈。
我:好的。谢谢你的意见。对不起,我正在开会。再见。

第三个电话

时:星期天傍晚
地:我在家里
人:L(同一个资深广播员),我

(ring, ring. - my mobile again.)

L:你好,思仁。我是LXX。
我:L先生,你好。
L:《独在家乡为异客》在哪里演出?
我:在戏剧中心演出。
L:哪里是戏剧中心?
我:就在新的国家图书馆。
L:是吗,那里有戏剧中心吗?为什么报纸上没有写?
我:我不是很清楚报纸怎么写。
L:你应该告诉报馆,要把地址写出来,不然人家怎么懂是在哪里?
我:你可以告诉报馆啊。
L:不,你应该告诉报馆。
我:我和报馆的人不是很熟。(sorry, i lied)
L:你应该告诉他们。
我:好的,有机会我会告诉他们的。对不起,我正在开会。再见。

end of the 3 stories. 都是真人真事哦。

4 comments:

Anonymous said...

yes, such calls n emails have followed me all the way to china. today someone emailed me to say he read my article n asked for directions to get to Dashanzi. ~ clare

柯思仁 said...

OMO! i thought i am the only one who is so "lucky"! must buy 4D. ^_^

Anonymous said...

hi mr quah. i'm so tickled by this entry. we shd catch up some day. i still owe u a meal. =)

柯思仁 said...

gilbert, sure! hope you're doing great.