Saturday 21 October 2006

买药传奇

牛车水某西药店。

Auntie: 我要买XXX药,你们有哪几种牌子的?

店主:这个牌子最好。

Auntie: 这个牌子这么贵!你给我看看药的成分。

店主:不用看啦,你看得懂咩?

Auntie: 我打电话问我的儿子,他是读化学的。

店主:读化学的就看得懂咩?读大学有这么厉害咩?医生都不一定看得懂的啦!你以为我骗你啊,告诉你这个牌子最好就是这个牌子最好!你问也是白问!

——说新加坡的服务态度差?也许你们还没有见过这个西药店的店主吧。

4 comments:

Jiumu said...

见过了.中午到 Great Wall City 一西药店去要买驱风油,因为头痛.
店员: Miss (happy that he called me "miss"),这牌子一樣好,也可驱风,相信我.你要的牌子已很久没货了.
Miss: 我常用 XXX 牌,为什么你们不卖?
叫你老牌進货,ok?
我到隔壁 Pharmacy, 买到了!那店员说 "这牌子是老字号,对头疼有效".

Anonymous said...

i went to a Korean restaurant and asked the waitress why the clams in the seafood kimchi soup are not opened. the first waiter said they are cooked in a big pot and not all are evenly cooked. he then took the soup away. ;P

a second waitress, obviously trying to be helpful, said that the real reason is that the clams are bad, that's why they don't open. :-O

the first waiter later came back with the soup and said the chef "pryed open" the clams. :-O

Mortified, we left the soup untouched...

Jiumu said...

En Xin ma ma,

In future never send food back to the kitchen. You will receive A BIG SURPRISE from the chef!!

Now big function is over, so no good service anymore lah!

A good dinner and a good gathering last night BUT no birthday cake, no photos taken and worst of all no singing of birthday song. The birthday must be very disappointed with us. Pls go to my blog!

Anonymous said...

我岔开说点别的。那天到国家图书馆干活,管理员说不能把我手上的讲义和笔记本带入馆内。我就说我要找的东西都记录在上,不带进去我怎么找?她才老大不甘愿,黑着脸语带不悦地说就此一次让我带了。

她就说这是要防止访客占用空间作私人用途(温书等),让真正需要利用馆内资料的人没法用。这是无可厚非的,可是奇怪勒,很多时候,我们不也是根据手头上有的资料进一步查找馆内书籍的么,带进去又何妨?而且有时候,有些人就只是在馆内上网,根本都没用上那些书籍啊,怎么他们就不受约束呢?

当然,这是小事,图书馆自然有执行自己规矩的权力,只是觉得这规矩定得有点怪!

bh